Sjukvården

Jag vaknade sent idag med skyller på att jag behöver sova. Satte igång nyheterna och de berättade om läkare som blivit anmälda över 20 ggr som inte förlorat jobbet utan bara flyttats till andra arbetsplatser när de fått dåligt rykte. Jag själv vet ju att det bara inte är läkarna som gör fel inom vården utan också undersköterskor. Därför förstår jag inte varför gammla suriga tanter utan utbildning får jobba kvar på alla ställen och jag som är färdigutbildad barn usk inte får något jobb alls. Jag älskar att jobba med människor och jag är nästan aldrig så glad som jag är på jobbet bara för att man får så mycket uppskattning av patienterna / de boende. Nu vet jag att jag inte kommer få jobb de närmsta året iallafall. Ingen anställer en gravid. Eller?

Nu är Johanna hemma igen och jag ska träffa henne om en timme. Ska bli kul. Jag kan ju iallafall inte känna mig blekare än vad jag gör här hemma, heh. Jag vill också åka utomlands men men man hinner det med senare i livet. Tycker faktist inte att det är jobbigt på något sett att ta med sig ett barn på semester. Jag vill hellre vara aktiv på min semester än att ligga och sova i solen och vara ute och festa. Familjeliv passar mig bäst och om Christian vill roa sig så åker han ju helst på F1 resor med sina killkompisar vilket jag tycker är roligt att dom gör tillsammans.

Näe nu måste jag sätta fart om jag ska bli klar tills klockan är 12. Går föresten in i vecka 22 idag. Spännande!

Har nytt telefonnummer så att den som inte har det kan hitta det på min facebook under information.

Kommentarer

Postat av:Tess ♡
Publicerat: 2009-09-11| 10:50:55

Ja dom hade sjukt god mat :D Hur är det med dig nu gumman ? Går allting bra o hur ar de gått med lägenhet ?




« Namn

« E-postadress (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar
Komma ihåg dig?          





Information om mig
Hej och välkommen till min blogg. Sandrah heter jag är 20 år och bor i Gävle. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende över sommaren och är tillsammans med världens finaste Christian. Har en liten hundvalp ville som förgyller vår vardag och väntar även vår bebis som är beräknad att komma den 24 December. Jag bloggar om mitt liv som Sandrah