Studera

Enda sedan jag var på prakik på länsrehab avd 70 i sandviken så har jag varit intresserad av dietik och diestist utbildning. Visst mitt mål i livet är att bli polis. Jag känner mig bara inte redo fysiskt och känner nog att jag inte har fått den livserfarenhet jag behöver för att göra ett bra arbete som polis. Vill jobba mer med människor och samtidigt få goda föregenskaper för att göra ett bra arbete. Nu när bebisen kommer så kan det kanske bli svårt att hålla sig i god kondition och styrka men jag ska verkligen jobba på att klara det, Iallafall tycker jag att det är ett yrke som verkligen behövs i samhället. Jag önskar att det skulle finnas på distans för att jag kanske skulle kunna börja till hösten om Christian kan vara hemma i början så man kan kombinera föräldraledighet, jobb och utbildning. Jag kommer att få bra med jobb och det är verkligen något jag skulle kunna tänka mig. Det finns dock ingen distansutbildning men det finnns utbildning i uppsala och det är i tre år. Jag är verkligen inne på att söka nu. Känner att jag vill någonstans och inte bara sitta hemma för att jag är mamma med min barnundersköterskeutbildning som kör ner en i botten.

Måste föresten gå till optikern och fråga om man kan skaffa sig ett par glasögon fast man är gravid. Jag ser texten på min dator så att det blir bara skit alltihop. Det går bra att skriva nu eftersom jag kan skriva utan att titta på tangentbordet men annars ser jag ingenting. Inte texten på tvn heller.

Ja imorse vaknade jag halv fem för då vaknade Ville låg till åtta men somnade inte om. Jag är så trött nu men har lite måsten jag måste göra innan jag sover annars så får jag det inte gjort.

Ha en bra dag!


Kommentarer



« Namn

« E-postadress (Publiceras ej)

« URL/Bloggadress:

« Kommentar
Komma ihåg dig?          





Information om mig
Hej och välkommen till min blogg. Sandrah heter jag är 20 år och bor i Gävle. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende över sommaren och är tillsammans med världens finaste Christian. Har en liten hundvalp ville som förgyller vår vardag och väntar även vår bebis som är beräknad att komma den 24 December. Jag bloggar om mitt liv som Sandrah